علی رغم بالا رفتن سن ازدواج و فرار اکثر مردان جوان از این مسئله هنوز تعداد قابل توجهی از جوانان وجود دارند که تمایل به ازدواج دارند و برای این امر به دنبال نیمه ی گمشده ی شبیه به خود می گردند.

سوالی که ذهن اکثر این جوانان را به خود مشغول خواهد کرد در رابطه با این است که دختر چادری برای زندگی مناسب تر است یا دختر مانتویی؟

بدیهی است که ازدواج بدون شناخت به هیچ وجه میسر نمی شود و همه ما ضرب المثل معروف ازدواج هندوانه ی در بسته است را شنیده ایم.

بیشتر پسرهایی که به ازدواج به شیوه ی سنتی راغب هستند از مادر و یا بزرگتر خود می خواهند تا خانم چادری یا مانتویی برای او در نظر بگیرند اما مسئله ی ازدواج و شناخت طرفین فقط به لفط محدود نیست.

فرضا شما برای خواستگاری به اطرافیان سپرده اید تا خانمی محجبه برای امر ازدواج به شما معرفی کنند،پس از پرس و جو خانمی با حجاب چادر و کاملا پوشیده به شما معرفی می شود و برای آشنایی بیشتر با اطلاع خانواده ها با هم رفت و آمد می کنید.ممکن است متوجه تناقض ظاهر و باطن شوید!

به عنوان مثال متوجه شوید این خانم وقار و حیای یک بانوی متشخص را ندارد.خنده های بلند و تلاش برای جلب توجه،صحبت کردن با صدای بلند و یا حتی پوشش تنگ و نامناسب زیر چادر نمونه های بارز این مسئله است.با رفت و آمد چند روز کوتاه حقایق مهمی کشف خواهد شد اما نه به اندازه ی کافی!

در مقابل شما دوست دارید با خانمی با پوشش مانتو ازدواج کنید و این شخص به شما معرفی شده با کمی رفت و آمد با این خانم نیز علی رغم ظاهر موجه و با وقار آن روی سکه پیدا می شود و .

و حالا به معنای واقعی میپرسید ازدواج با دختر چادری و یا مانتویی؟

با ما همراه باشید.

حیا

حیا واژه ای عربی است که معادل فارسی آن شرم و وقار است،این حالت یک نوع فضیلت اخلاقی است که در روح یک زن یا یک مرد پیدا خواهد شد.

این گوهر نایاب بسیار بسیار نایاب است و در ظاهر و صورت انسان ها پیدا نخواهد شد.

ممکن است بسیار از افراد حیا را مترادف کلمه ی حجاب بدانند اما این دو یک چیز نیستند و حجاب تنها جزئی از این حالت است.
وقت آن است که مشخصات یک خانم با حیا را بدانیم

--بانوی با وقار با مردان نامحرم(هرچند فامیل) زیاد معاشرت و بگو و بخند نمی کند و در حد احترام و ادب رفتار می کند

--بانوی با وقار به دنبال جلب نظر ها نیست

--بانوی باوقار با توجه به شان و شخصیت خود لباس میپوشد و از پوشیدن لباس های تنگ و چسبان( هرچند زیر چادر) خودداری می کند.

--بانوی با وقار تا حدی متکبر است

امام صادق(ع) در این خصوص تاکید داشته اند که صفت تکبر و یا همان وقار و سنگینی برای بانوان پسندیده و برای آقایان ناپسند است پس بانوی با وقار هیچ گاه با نامحرمان صمیمی نخواهد شد!پس

--بانوی با وقار با نامحرمان متکبر و با همسر خود و محارم صمیمی و بی تکبر است

--بانوی با وقار تنهایی و بدون مرد و محارم خود سفر نمی کند

--بانوی با وقار با مردان نامحرم درد و دل نمی کند

این ها گوشه ای از فضیلت ها و خصوصیات نیکوی یک بانوی با وقار و با حیا است و ممکن شما این خصوصیات را در خانمی پیدا کنید که پوشش چادر ندارد و مانتو می پوشد.

به یاد داشته باشید که همسر با حیا همیشه مواظب حجاب خود و چهارچوب زندگی هم نوعان خود است .بانویی با پوشش مانتو با توجه به شان و شخصیت خود مانتو میپوشد و هیچ گاه حرکت ناشایست از بانوی با وقار سر نخواهد زد.

انتخاب بانویی با پوشش چادر نیز با توجه به موارد فوق بسیار پسندیده است و اگر دلیل انتخاب پوشش فقط و فقط رضای خداوند و عفت شخص باشد هزاران بار بهتر است.همه ی ما می دانیم که چادر پوشش برتر و پوشش مادرمان فاطمه ی زهرا(س)اسوه ی حیا و وقار است.پس باید در هنگام استفاده از آن بسیار محتاط عمل کرد.

مسئله ی مهم دیگر که باید در خصوص انتخاب شریک زندگی بدانید این است که ازدواج به شیوه سنتی و معرفی شدن به یکدیگر در عصر امروز چندان کاربرد ندارد و بهتر است فرد مورد نظر برای ازدواج را خودتان بپسندید چراکه شریک زندگی شما با شما زندگی خواهد کرد.

همچنین با آشنایی به شیوه ی سنتی کمتر نسبت به شخصیت یکدیگر واقف خواهید شد پس باید با رضایت خانواده طرفین مدتی را برای شناخت و آشنایی با خصوصیات یکیدیگر در نظر بگیرید

به امید خوشبخت شدن همه ی زوج ها زیر سایه ی امیرالمومنین(ع) و فاطمه ی زهرا(س)

محقق و کارشناس:خانم فرجی


بهترین مشاور وقار ,ازدواج ,بانوی ,پوشش ,چادر ,زندگی ,دختر چادری ,شریک زندگی ,پوشش چادر ,مردان نامحرم ,پوشش مانتو منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

ترفند های بازی,ترفند های انفجار وبلاگ بهمن ناجی خانه خیرین شهرستان ساوه اخبار فوری ailanislc3 home xiaomighab پرتال تفریحی ، اجتماعی پاتوق ایرانیان Kynleezrw1 paikka سیمابین